Reklama zewnętrzna kierowana bezpośrednio na rynek

przez | 11 marca, 2021

W obliczu zmieniającego się krajobrazu technologicznego, który sprawił, że telewizja stała się szumem tła, reklamodawcy ponownie oceniają swoje potrzeby i szukają nowych sposobów dotarcia ze swoim przesłaniem do odbiorców. Zamiast tworzyć zupełnie nowe kampanie reklamowe, coraz ważniejsze staje się, aby metoda była tak samo zapadająca w pamięć jak przekaz.

Wheels America Advertising (WAA) wykorzystuje mobilne billboardy, aby przyciągać wzrok zarówno kierowców, jak i przechodniów. Billboardy winylowe o wymiarach 8 na 14 stóp są montowane na specjalnie zaprojektowanych pojazdach i podświetlane, aby uzyskać maksymalny efekt wizualny.

Reklama zewnętrzna, taka jak billboard, jest skuteczna, ponieważ trudno ją zignorować. Według ogólnokrajowych badań jest również niezapomniany. Capitol Communications Group stwierdziła, że 81,7 procent ankietowanych przypomniało sobie obrazy, które widzieli na ruchomym znaku zawierającym wiele obrazów. Porównuje się to z 19-procentowym wskaźnikiem retencji znaków statycznych.

Ze względu na swoją mobilność ten styl billboardów, popularny już w niektórych częściach Europy, może być skutecznie wykorzystywany przez firmy w zdominowanym przez samochody społeczeństwie Ameryki.

W przeciwieństwie do typowych billboardów, pojazdy WAA z opatentowanymi, podświetlanymi obrazami są w stanie dotrzeć bezpośrednio do docelowej widowni. Można je umieścić wszędzie tam, gdzie w związku z wydarzeniem panuje duży ruch pieszy – w tym w centrach kongresowych, dworcach kolejowych, lotniskach i obiektach sportowych. Mogą powtarzać trasy, zapewniając, że komunikat reklamodawcy nie tylko zostanie zauważony, ale także że informacje zostaną zachowane poprzez powtórzenie.

Firma WAA została założona w 1995 roku w Pensylwanii przez Henryka Strzeletza, który przekonany o atrakcyjności rynkowej swojego produktu, skontaktował się z największymi agencjami reklamowymi ze swojego domu w Dallas w Pensylwanii, aby rozpocząć działalność. Od tego czasu WAA rozrosła się i obejmuje klientów z firm z listy Fortune 500, takich jak McDonald’s, CBS, Toyota i Ikea.